09.02.2017

Erste Asset Management mit neuem Head of Human Resources

Stefan Haderer (32) übernimmt die Leitung der Human Resources Abteilung bei Erste Asset Management (Erste AM). Damit verantwortet er sämtliche Personalaktivitäten innerhalb der Gesellschaft und aller Tochtergesellschaften, die gemeinsam über 320 Mitarbeiter beschäftigten. In seiner neuen Position berichtet er unmittelbar an Heinz Bednar, Chief Executive Officer (CEO) von Erste AM.

Nach Abschluss seines Studiums an der Wirtschaftsuniversität in Wien begann Haderer seine Karriere bei Erste AM als Spezialist für die strategische Entwicklung im Bereich Human Resources Management. Über sechs Jahre lang war Herr Haderer mitverantwortlich für die strategischen Personalmanagementaktivitäten wie Personalentwicklung, Performancemanagement und Change-Management.

„Seit seinem Einstieg hat Stefan Haderer immer wieder eindrucksvoll bewiesen, dass er über ausgezeichnete Kenntnisse in seinem Themengebiet verfügt. Mit seiner Hilfe konnte Erste AM hervorragende Expertinnen und Experten für alle Geschäftsbereiche gewinnen. Für seine neue Rolle ist er bestens gewappnet“, sagt CEO Heinz Bednar, der zuvor die direkte Verantwortung für den Bereich Human Resources innehatte.

Erste Asset Management (www.erste-am.at) koordiniert und verantwortet die Asset-Management-Aktivitäten (Vermögensverwaltung mit Investmentfonds und Portfolio-Lösungen) innerhalb der Erste Group Bank AG. An ihren Standorten in Österreich sowie Deutschland, Kroatien, Rumänien, der Slowakei, Tschechien und Ungarn verwaltet Erste AM ein Vermögen von 57,2 Mrd. Euro (per 30.12. 2016).

Disclaimer

This document is an advertisement. Unless indicated otherwise, source: Erste Asset Management GmbH. Our languages of communication are German and English.

The prospectus for UCITS (including any amendments) is published in Amtsblatt zur Wiener Zeitung in accordance with the provisions of the InvFG 2011 in the currently amended version. Information for Investors pursuant to § 21 AIFMG is prepared for the alternative investment funds (AIF) administered by Erste Asset Management GmbH pursuant to the provisions of the AIFMG in connection with the InvFG 2011. The fund prospectus, Information for Investors pursuant to § 21 AIFMG, and the key investor document/KID can be viewed in their latest versions at the web site www.erste-am.com within the section mandatory publications  or obtained in their latest versions free of charge from the domicile of the management company and the domicile of the custodian bank. The exact date of the most recent publication of the fund prospectus, the languages in which the key investor document is available, and any additional locations where the documents can be obtained can be viewed on the web site www.erste-am.com. A summary of investor rights is available in German and English on the website www.erste-am.com/investor-rights as well as at the domicile of the management company.

The management company can decide to revoke the arrangements it has made for the distribution of unit certificates abroad, taking into account the regulatory requirements.

This document serves as additional information for our investors and is based on the knowledge of the staff responsible for preparing it at the time of preparation. Our analyses and conclusions are general in nature and do not take into account the individual needs of our investors in terms of earnings, taxation, and risk appetite. Past performance is not a reliable indicator of the future performance of a fund.